WWW - Wina warte wypicia, czyli dobre wino dla każdego


Wśród znajomych jestem znana z miłości do dobrego, wytrawnego wina. O właściwościach prozdrowotnych tego szlachetnego trunku napiszę innym razem. Sama próbowałam już niejednego i postanowiłam podzielić się z Wami moimi typami, które można dostać w popularnych sieciówkach w rozsądnej cenie. Na początek wybrałam 3 wina dostępne w różnych sklepach.
Czytaj dalej »

Placki z kaszy jaglanej w trzech odsłonach - idealne na śniadanie i przekąskę



Czy szybkie i łatwe w przygotowaniu oraz jednocześnie równie smaczne na miejscu jak i na wynos śniadanie istnieje? Oczywiście. Dziś podzielę się z Wami patentem, który pozwala mi zaoszczędzić sporo czasu w trakcie tygodnia roboczego. 
Czytaj dalej »

Zupa krem z buraków


Ostatnio zupy kremy królują na moim stole. Tym razem mam dla Was przepis na krem z buraków. Świetna alternatywa dla tradycyjnego barszczu.
Czytaj dalej »

Tosty w stylu mini pizza


Nie znam osoby, która nie lubiłaby pizzy. Co zrobić, gdy jednocześnie staramy się dbać o linię, a nie mamy czasu lub ochoty na samodzielne przygotowywanie fit-wersji pizzy? Polecam tosty w stylu mini pizza, które są nieco lepszym wyborem niż zamówienie gotowej pizzy, a przy okazji pozwalają nam na dowolny wybór dodatków.

Czytaj dalej »

Smoothie z rabarbarem i truskawkami


Mam dziś dla Was przepis na sezonowe smoothie. Śpieszcie się dopóki składniki są jeszcze dostępne.

Czytaj dalej »

Ciasto snickers bez glutenu w wersji fit


Mam dziś dla Was absolutną petardę. Przepis, po którym Wasze kuchenne życie już nigdy nie będzie takie samo. Jeśli jeszcze nie próbowaliście bezglutenowego ciasta czekoladowego, a jesteście fanami snickersa, koniecznie musicie przygotować ciasto snickers bez mąki. 
Lojalnie ostrzegam - trudno oderwać się po jednym kawałku :)
Czytaj dalej »

Lody fit - tradycyjne lub bezmleczne


Dziś pierwszy dzień kalendarzowego lata, dlatego przygotowałam dla Was przepis na bardzo proste lody - idealne na upalne dni.
TUTAJ znajdziecie przepis na lody o innych smakach.

Czytaj dalej »

Zapiekanka a la parmigiana


Kuchnia włoska to zdecydowanie mój typ jeśli chodzi o gotowanie. Nie oznacza to jednak, że klasycznych przepisów nie można modyfikować. Tradycyjna parmigiana była dla mnie za mało sycąca i w ten sposób powstała zapiekanka na bazie tego kultowego dania. 

Czytaj dalej »

Woda może więcej! Co dodać do wody aby lepiej smakowała?


Lato niebawem zagości na kartkach kalendarza, choć już zadomowiło się za oknem. Wysokie temperatury wymagają odpowiedniego uzupełniania płynów. Dziennie powinniśmy wypisać ok 1,5-2 litrów wody, ale w gorące dni, czy podczas treningu, nie można zapomnieć o uzupełnieniu dodatkowych strat.

Pamiętaj, że z wodą możesz więcej!


Oczywiście najlepszym wyborem będzie woda mineralna. Wszelkie gotowe słodzone napoje to źródło cukru, a niejednokrotnie także szkodliwych konserwantów lub syntetycznych słodzików. Czysta woda może jednak znudzić się dość szybko, dlatego dziś przychodzę z pomysłem na jej urozmaicenie. 

Świeże owoce dodane do wody nadadzą jej delikatny posmak, a jeśli zamrozicie je wcześniej, mogą stanowić alternatywę dla kostek lodu. 

Woda z cytryną to już klasyk, ale spróbujcie poeksperymentować z każdym z owoców. 


Świetnym rozwiązaniem są truskawki.


Spróbujcie także owoców leśnych - jagód czy malin.


Poza cytryną idealnie sprawdzą się także inne cytrusy - grejfrut, pomarańcza lub kumkwat.


Nie zapominajcie o ziołach. Możemy wybrać na przykład miętę lub melisę.


Jeśli chcecie zadbać o swoje nawodnienie, a przy okazji poprawić swój metabolizm oraz wydolność fizyczną, zapraszam Was do dołączenia do wyzwania #30dnidoideau z wodą Id'eau. Na stronie producenta, a także na profilu Codziennie fit oraz Ervegan znajdziecie codzienne wyzwania, a także konkurs, w którym możecie wygrać atrakcyjne nagrody. Ja już dołączyłam do wyzwania!

 A Wy co jeszcze dodajecie do wody?
 Podzielcie się swoimi pomysłami i metodami w komentarzach!

Po więcej inspiracji zapraszam na Facebook'a TUTAJ i Ins
Czytaj dalej »

Zupa krem z kalafiora


Dziś mam dla Was przepis na bardzo prostą zupę-krem. Bardzo cenię sobie kremy, ponieważ w porównaniu do tradycyjnych zup, dają one zdecydowanie większe uczucie sytości.

Czytaj dalej »

Pełnoziarnista tarta - sernik z truskawkami


Powoli rozpoczynamy sezon na truskawki! Cały rok czekam na te owoce, dlatego gdy tylko pojawiają się na rynku, lądują właściwie z każdym moim deserze. Pomysły na więcej deserów z truskawkami znajdziecie TUTAJ.
Dziś przygotowałam dla Was przepis na bardzo proste ciasto z truskawkami. Idealnie sprawdza się na wypadek niezapowiedzianej wizyty gości. To ciasto na granicy tarty i sernika. Niezależnie od tego z pewnością posmakuje zarówno Wam, jak i Waszym gościom.

Czytaj dalej »

Kokosowe naleśniki - pancakes


Weekendowe śniadania mają tę zaletę, że można wówczas pozwolić sobie na nieco bardziej czasochłonne propozycje. Dziś mam dla Was przepis na kokosowe naleśniki (pancakes). Sprawdzają się nie tylko na śniadanie, ale także jako przekąska. Co więcej, są bezglutenowe! Od razu przygotujcie więcej tak, aby zabrać je ze sobą na wynos na drugi dzień.

Czytaj dalej »

Tortilla z mięsem



Nie macie pomysłu na obiad lub kolację? Spróbujcie prostej tortilli z mięsem. Nie jest trudna w przygotowaniu, a nasyci każdego.

Czytaj dalej »

Zupa krem z kukurydzy


Mam dziś dla Was przepis na kolejną awaryjną zupę krem. Składniki na pewno już macie w kuchni, więc to dobra opcja, gdy nie mamy pomysłu na obiad lub kolację.
Czytaj dalej »

Naleśniki ze szpinakiem i fetą




Naleśniki ze szpinakiem i fetą to świetny pomysł na obiad lub kolację.

Czytaj dalej »

Smoothie na stres i nerwy


Częste zmiany pogody, stres i nadmiar pracy potrafią wyprowadzić z równowagi każdego. Z tego powodu mam dla Was dziś pomysł na kojące zarówno nerwy, jak i kubki smakowe, smoothie.

Czytaj dalej »

Kokosanki bez cukru


Uwielbiam słodkości, choć jednocześnie staram się racjonalnie podchodzić do ilości cukru w mojej diecie. Z tego powodu wciąż staram się tworzyć nowe przepisy na zdrowsze odpowiedniki tradycyjnych słodyczy. W ten sposób powstały kokosanki o obniżonej zawartości cukru. Są bardzo proste w przygotowaniu i nie wymagają wielu składników, dzięki czemu możecie je przygotować w każdej chwili. 

Czytaj dalej »

Tygodniowy jadłospis 1800 kcal - idealne menu na wiosnę!


Każda okazja jest dobra, by zadbać nieco o to, co ląduje na naszych talerzach. Dotychczasowe jadłospisy, a jest ich już kilkanaście, były idealne dla odchudzających się. 
Dziś mam dla Was propozycję o nieco wyższej kaloryczności. Może być ona świetną propozycją dla osób mniej aktywnych. W przypadku tych bardziej ruchliwych, nadal stanowi racjonalny plan utraty wagi, zapewniając jednocześnie sporo energii do ćwiczeń. 
Przy każdym dniu oraz posiłku znajdziecie orientacyjną wartość kaloryczną oraz link do przepisu. Wykonanie większości potraw nie nastręcza trudności i każda zapracowana osoba spokojnie da sobie z nimi radę.

W najbliższym czasie zamierzam także przygotować dla Was jadłospisy w nieco bardziej skondensowanej formie, gotowej do wydruku - dajcie znać, czy interesuje Was taka opcja :)
Czytaj dalej »

Zupa krem z zielonego groszku


Mam dziś dla Was przepis na najprostszą zupę-krem świata. Sądzę, że składniki do niej znajdą się w każdej kuchni. Z pewnością niejednokrotnie uratuje Was w przypadku braku pomysłu i czasu na przygotowanie obiadu lub kolacji. Krem z zielonego groszku poleca się wszystkim zaganianym.

Czytaj dalej »

Kurczak paprykowo-ziołowy



Pieczony kurczak to zawsze dobry pomysł. TUTAJ znajdziecie przepis na prostego kurczaka miodowo-musztardowego. Dziś nieco inna wersja - kurczak paprykowo-ziołowy.

Czytaj dalej »

Szarlotka pełnoziarnista w wersji mini



Nie znam osoby, która nie lubiłaby szarlotki. TUTAJ i TUTAJ znajdziecie przepisy na klasyczne wersje. Pora jednak podjąć wyzwanie i przygotować nieco zdrowsza wersję, dlatego dziś zapraszam Was na pełnoziarniste mini szarlotki. Mniejsza forma jest bardzo wygodna w konsumpcji i idealnie sprawdza się na imprezach. Dzięki temu nie musicie kroić dużej blachy ciasta. Przy okazji w ten sposób można przygotować nieco mniejszą porcję, tak by nie wsunąć całości w jeden dzień. To dobry przykład na to, że w deserze można też przemycić sporo błonnika.

Do przygotowania 3 foremek 
(ok. 10cm każda) potrzebowałam:

Szklanki mąki pełnoziarnistej
1/3 szklanki cukru lub ksylitolu
2 jajka
100g masła
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
6 czubatych łyżek smażonych jabłek


Przygotowanie:

1. Suche składniki mieszamy w misce.

2. Dodajemy miękkie masło oraz jajka.

3. Zagniatamy ciasto aż do uzyskania zgrabnej kuli - czasem w czasie zagniatania muszę dodać jeszcze nieco mąki, by ciasto nie kleiło się za bardzo.

4. Do silikonowych foremek na mini tarty (ok. 10 cm) przekładamy 2/3 ciasta (na dno i brzegi). Jeśli używacie zwykłych foremek, trzeba je posmarować niewielką ilością masła.

5. Na cieście układamy po 2 łyżki jabłek. Można je oprószyć cynamonem.

6. Resztę ciasta rwiemy i posypujemy jabłka tworząc kruszonkę.

7. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 30 minut. Najlepiej odchylić nieco brzeg foremki i sprawdzić czy spód ciasta się już przypiekł.

Gotowe!

Jedna foremka to ok. 590 kcal

Chcecie być na bieżąco? Zapraszam po inspiracje na mój profil na Facebook'u TUTAJ oraz Instagramie TUTAJ.
Czytaj dalej »

Pomysły na wiosenne jaglanki


Do pełni wiosny jeszcze chwila, więc musimy nieco poczekać na wysyp warzyw i owoców. Te dostępne obecnie w sklepach są przeważnie albo kosmicznie drogie, albo wątpliwej jakości, albo jedno i drugie. Coś jeść trzeba, a najlepiej żeby było to jeszcze zdrowe i zachęcająco wyglądało. Z tego powodu przygotowałam dla Was kilka pomysłów na jaglanki z owocami, które można obecnie dostać w sklepach w miarę przyzwoitej cenie i które (jako że część jest z importu) smakują tak, jak powinny.
Czytaj dalej »

Pieczony łosoś


Łosoś to ryba, która nie wymaga wiele zachodu. Jego smak jest tak intensywny, że właściwie nie wymaga specjalnego doprawiania. Jeśli jeszcze nie próbowaliście przygotowywać łososia w domu zasłaniając się brakiem czasu lub umiejętności, chyba nie wiedzieliście jakie to proste. Zobaczcie sami!

Czytaj dalej »

Sałatka z kurczakiem i makaronem


Mam dziś dla Was przepis na przepyszną sałatkę, która sprawdza się zarówno w domowych warunkach, jak i w wersji pudełkowej. Macie ochotę na sałatkę z kurczakiem i makaronem?
Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis DO DRUKU


Jadłospisy mojego autorstwa cieszą się wśród Was niesłabnącą popularnością. Często pytacie o opcję wydruku przy postach. W związku z tym przygotowałam dla Was skróconą wersję jadłospisu w formie tabelki gotowej do wydruku. Znajdziecie w niej także miejsce na notatki - na przykład na Waszą aktywność fizyczną, czy realizowane cele. 
Czytaj dalej »

Babeczki błonnikowe


Czy przekąska może być słodka, zdrowa i prosta w wykonaniu? Oczywiście, że tak! Wysokobłonnikowe babeczki są tego najlepszym przykładem. Przygotowanie jest wyjątkowo szybkie, także sprawdzą się w razie nagłej ochoty na słodkości. Musicie ich koniecznie spróbować!

Czytaj dalej »

Spaghetti aglio e olio




Dziś przygotowałam dla Was bardzo prosty, ale nieziemsko smaczny przepis na ekspresowy obiad. 
Długo trwały moje eksperymenty, ale w końcu udało mi się znaleźć idealną proporcję między składnikami. Amatorzy włoskiej kuchni już mogą zacierać ręce!
Czytaj dalej »

Mini pizza bezglutenowa


Nietolerancje i inne aspekty zdrowotne potrafią mocno zawęzić nasz jadłospis. W dobie wszechogarniającego i kuszącego jedzenia, nie jest to zdecydowanie nic przyjemnego. Na całe szczęście dysponujemy całą masą alternatywnych rozwiązań, dzięki którym nic nie jest niemożliwe. Tak właśnie powstała bezglutenowa pizza.
Swoją drogą wspólne gotowanie w gronie znajomych okazało się zdecydowanie lepszą zabawą niż wypad na miasto.

Czytaj dalej »

Ciasteczka z amarantusem


Gdy nie masz pomysłu na nowe przekąski, warto szukać inspiracji wszędzie. Ten przepis na ciasteczka z amarantusa podłapałam w czasie warsztatów dietetycznych i ciut go udoskonaliłam. Ciasteczka wychodzą pyszne i są naprawdę proste w przygotowaniu. Zresztą spróbujcie sami!

Czytaj dalej »

Tortilla z kurczakiem


Dziś mam dla Was przepis na proste danie, które może stanowić dobrą opcję na lunch w domu lub pracy, a także świetną alternatywę dla kanapek. Tortilla z kurczakiem smakuje równie dobrze na ciepło, jak i na zimno, gdy trzeba zjeść coś w biegu. 

Czytaj dalej »

Orientalna sałatka z kurczakiem i mango


Kupienie produktu, którego nie używa się zwykle, zmusza do kreatywności i myślenia w kuchni. Tak też było, gdy ostatnio kupiłam mango. Bardzo lubię ten owoc, ale tym razem postanowiłam wykorzystać go w daniu, a nie zjadać jako przekąskę. Po kilku dniach głowienia się, co zrobić z nim przygotować, powstał pomysł na sałatkę z mango. Kurczak to wdzięczny dodatek, bo świetnie zgrywa się także ze słodkimi dodatkami. Dodatek sezamu i kurkumy nadaje całości orientalnego charakteru.
Czytaj dalej »

Domowe musli


Śniadanie to podstawa! Na moim profilu na Facebooku (TUTAJ) oraz Instagramie (TUTAJ) bardzo często pokazuje Wam to, co pojawia się u mnie rano. Oczywiście najczęściej jest to owsianka. Nie zawsze jednak można pozwolić sobie na misterne dobieranie składników i połączeń. Co zrobić wtedy? Przygotować własną mieszankę gotową do zalania mlekiem lub jogurtem w każdej chwili.

Czytaj dalej »

Podstawa garderoby - co powinna mieć w szafie każda kobieta?


Damska szafa przeważnie nie ma ograniczeń – to jedna w prawd objawionych. Są jednak elementy garderoby, bez których prędzej czy później nie obędzie się żadna kobieta. Co tak naprawdę warto mieć w szafie jako baza idealna na każdą okazję?
Przede wszystkim rzeczy uniwersalne to te w stonowanych, eleganckich kolorach, pasujące do wszystkiego. Dopiero taką bazę warto urozmaicić dodatkami. Z czego składa się taki damski niezbędnik?
Czytaj dalej »

Jak się ruszać, aby czerpać z tego przyjemność?

Prowadzenie zdrowego stylu życia to także regularna aktywność fizyczna. W dzisiejszych czasach mamy masę możliwości i form aktywnego spędzania czasu. Jak wybrać tę najlepszą? Jak sprawić, by stała się nie tylko chwilowym zrywem, ale weszła w nasze nawyki na stałe?
Czytaj dalej »

Makaron z tuńczykiem


Dzisiaj mam dla Was przepis na bardzo proste i szybkie danie na obiad lub kolację. Przygotowanie nie stwarza problemów i nie wymaga wielu składników. Dzięki temu makaron z tuńczykiem to świetna sprawa, gdy wracamy zmęczeni do domu i nie mamy ani siły do gotowania, ani wielu składników w lodówce.
Czytaj dalej »

Batoniki musli


Idealnym pomysłem na przekąskę, zarówno w domu jak i na wynos, są batoniki musli. Są bardzo proste w przygotowaniu. Z własnego doświadczenia poradzę Wam jedynie – nie przygotowujcie dla siebie dużego zapasu. Są tak smaczne, że znikają w mgnieniu oka :)
Czytaj dalej »

Źródła witaminy C


Sezon zimowy w pełni, a to oznacza także epidemię przeziębień. Jak wiadomo, aby zabezpieczyć się przed infekcjami warto zadbać o adekwatne dostarczanie witaminy C, czyli inaczej kwasu askorbinowego.
Swego czasu furorę zrobiła syntetyczna lewoskrętna witamina C, ja jednak jestem zwolenniczką naturalnych rozwiązań. Gdzie zatem szukać jej w największych ilościach?

Czytaj dalej »

Biegaj na zdrowie!


Ostatnio zdecydowanie mniej pisałam Wam o bieganiu. Przyczyna jest nader oczywista, po prostu mniej biegałam. Trochę lenia, trochę braku organizacji i trochę dodatkowych obowiązków spowodowały, że ilość moich treningów drastycznie spadła. Rzecz jasna w ramach akcji "mobilizacja" już zaplanowałam swoje treningi i starty, które mają mnie motywować do regularnych ćwiczeń, Sobotni City Trail miał być dla mnie takim małym kopniakiem na rozruch i zarazem pierwszym startem w tym roku. 

Czytaj dalej »

Mój jadłospis - czyli co ja właściwie jem?


Od dawna możecie znaleźć tu gotowe jadłospisy mojego autorstwa. Często pytacie o rzeczy techniczne dotyczące zamian składników, szczegółów dotyczących przygotowania posiłków, czy ich ilości. Jednak równie często pytacie o to, czy ja naprawdę tak jem, czy pomysły na te jadłospisy biorą się z mojego codziennego życia?

Czytaj dalej »

Archiwum bloga

Copyright © 2014 my healthy style , Blogger