Hummus

Nadmiar cieciorki i czasu w domu zmobilizował mnie, aby nareszcie odważyć się zrobić hummus.
Do mojej wersji potrzebne było:

cieciorka (użyłam puszki konserwowej, lecz można także po prostu ugotować suchą)
3 łyżki sezamu
łyżka siemienia lnianego
łyżka słonecznika
2 łyżki oleju sezamowego (lub oliwy z oliwek)
sok z cytryny
zioła do smaku - głównie świeża bazylia


Wykonanie jest bardzo proste, lecz wymaga blendera:

1. Na patelni prażymy ziarna.

2. Przy pomocy blendera częściowo rozdrabniamy zrumienione nasiona.

3. Dodajemy oliwę z oliwek.


4. Do pasty wrzucamy miękką cieciorkę oraz nieco soku z cytryny i blendujemy wszystko razem.

5. Dodałam także łyżkę oleju sezamowego dla podkreślenia smaku, lecz możecie użyć oliwy z oliwek.
    Gotowe!


    Taką pastę można stosować na pieczywo lub do warzyw. Ponadto smak można modyfikować także dodając, tak jak ja, nieco ziół.


    Jeśli szukacie pomysłu na pasty do kanapek, wypróbujcie także pasty
    JAJECZNEJ (TUTAJ)
    RYBNEJ (TUTAJ)

    Chcecie być na bieżąco?
    Zapraszam Was do obserwowania za pośrednictwem

    Instagrama

    Facebooka

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Każdy komentarz to dla mnie nagroda i mobilizacja do dalszego pisania. Dzielcie się swoimi wrażeniami i przemyśleniami, chętnie wysłucham też Waszych uwag i sugestii, to miejsce tworzę dla Was!

    Copyright © 2014 my healthy style , Blogger