Hamburger w wersji light - 100% smaku i mniej kalorii

Tradycyjne fast-foody nie muszą rujnować jadłospisu pod warunkiem, że przygotujemy je samodzielnie w domu. Wystarczy kilka prostych trików, aby zmienić bombę kaloryczną w wersję nieco mniej szkodliwą dla figury. 
Dziś na warsztat wzięłam hamburgery.


Porządny hamburger może spokojnie zastąpić lunch czy kolację.
Do wykonania jednej porcji potrzebowałam:

- 100g chudego mięsa z indyka

Jeśli zależy nam na lżejszej wersji najlepiej użyć mięsa drobiowego lub dobrej jakości wołowiny. Przy niedużej zawartości tłuszczu stanowią najlepsze źródło białka.



- 2 plasterki mozzarelli (ja użyłam żółtej w kostce)
- ćwierć cebuli
- łyżka oliwy z oliwek
- pół jajka
- szczypta ulubionych ziół, u mnie są to niezmiennie oregano i bazylia
- sól i pieprz do smaku

Dodatki warzywne to kolejny ważny punkt. Zwiększą objętość całej kanapki, dadzą uczucie sytości, a ponadto dostarczą witamin i błonnika.
Ja wybrałam:

- sałatę lodową
- rukolę
- 2 plastry pomidora
- 6 plasterków ogórka
- 2 paski czerwonej papryki



Wybór bułki to następny moment, gdy możemy zadbać o wartość naszego posiłku. Pieczywo pełnoziarniste ma podobną ilość kalorii w porównaniu do białego, lecz jednocześnie znacznie lepszy skład. Zawiera błonnik. Jest także źródłem witamin z grupy B. To świetny przykład pokazujący, że nie tylko kalorie liczą się, gdy dbamy o sylwetkę.

Przygotowanie hamburgera jest proste:

1. Posiekaną cebulę łączymy z mięsem, jajkiem  i przyprawami. Formujemy kotlet i smażymy go z obu stron na oliwie.

2. Na przepołowionej bułce układamy piętrowo świeżo przygotowane mięso oraz wybrane dodatki.

3. Po przykryciu można podgrzać całość przez chwilę w piekarniku lub podać z zimną bułą.

Smacznego!

Chcecie być na bieżąco?
Zapraszam Was do obserwowania za pośrednictwem

Instagrama TUTAJ

Facebooka TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz to dla mnie nagroda i mobilizacja do dalszego pisania. Dzielcie się swoimi wrażeniami i przemyśleniami, chętnie wysłucham też Waszych uwag i sugestii, to miejsce tworzę dla Was!

Copyright © 2014 my healthy style , Blogger