Po co Ci to całe bieganie? Czyli o tym, dlaczego biegam i nie zrażam się komentarzami…

To, że bieganie jest moją pasją nie jest już dla nikogo żadną nowością. Sporo osób kibicuje mi i chwali za konsekwencję i upór niezależnie od tego, czy są związane z bieganiem czy nie. Często jednak spotykam się ze strony osób o odmiennych zainteresowaniach lub też bez jakichkolwiek zainteresowań z różnymi komentarzami i pytaniami po co i na co mi to wszystko. Dlatego dziś mały przegląd moich ulubionych tekstów opatrzonych moją odpowiedzią.

Czytaj dalej »

Pudding chia - modna przekąska - przygotowanie i wartości odżywcze


Jeśli ktoś interesuje się zdrowym odżywianiem  pewnością natknął się już na słynny pudding z nasion chia. Sama jestem dość oporna na nowinki, ale "internety" zasypały mnie kolorowymi zdjęciami apetycznych deserów. W końcu postanowiłam sama przekonać się, co to za wynalazek i czy naprawdę warto..?

Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis i przepisy - idealne dla zabieganych #5


Witajcie! 
Tradycyjnie przygotowałam dla Was kolejny jadłospis na cały przyszły tydzień. Dla niewtajemniczonych - przy każdym posiłku znajdziecie wartość kaloryczną oraz przepis. Polecam też poprzednie jadłospisy, które znajdziecie na blogu!

Jadłospisy są przygotowane dla diety 1500 kcal. To wartość dobra dla większości odchudzających się, lecz wszystko zależy od poziomu naszej aktywności. Wasze zapotrzebowanie możecie policzyć TUTAJ. Nadmienię tylko, że jeśli nie zaznaczono inaczej, podane przy posiłkach wartości kaloryczne są oczywiście orientacyjne i odnoszą się do porcji, a nie do całego zapasu przygotowanego według podlinkowanego przepisu. 
Czytaj dalej »

Lista zakupów - gotowy szablon do pobrania i wydrukowania

Witajcie! Dzisiaj przybywam z moim małym projektem.

Robicie listę zakupów, gdy udajecie się do sklepu? Nauczona doświadczeniem staram się nie ruszać z domu bez przynajmniej ramowej rozpiski na temat tego, co powinnam kupić. Robiąc w ten sposób listy, tydzień po tygodniu zauważyłam, że są do siebie bardzo podobne. Wiadomo, że jedne produkty kupuję rzadziej, a inne przy każdej wizycie w sklepie, lecz schemat jest podobny. 

W ten sposób stworzyłam szablon listy zakupów. Wieszam go na lodówce i gdy zauważę, że czegoś brakuje po prostu odhaczam konkretną kropkę lub wpisuję liczbę. Dodatkowo mogę w ten sposób szybko sprawdzić, czy o niczym nie zapomniałam przed wyprawą na bazarek lub do piekarni. 


Skoro sama ułatwiam sobie życie w ten sposób, dlaczego nie miałabym się z Wami podzielić tym patentem?
Czytaj dalej »

Makaron z owocami morza


Bardzo lubię makarony i chociaż tradycyjne spaghetti nigdy mi się nie znudzi, warto czasem wprowadzić coś nowego. Tak właśnie powstał makaron z owocami morza. Jest prosty i szybki w wykonaniu, więc idealnie sprawdzi się jako ekspresowy obiad po pracy. Jednocześnie owoce morza nadają mu wykwintnego charakteru, dlatego będzie odpowiedni także na oficjalną kolację.

Czytaj dalej »

Makaron z owocami morza


Bardzo lubię makarony i chociaż tradycyjne spaghetti nigdy mi się nie znudzi, warto czasem wprowadzić coś nowego. Tak właśnie powstał makaron z owocami morza. Jest prosty i szybki w wykonaniu, więc idealnie sprawdzi się jako ekspresowy obiad po pracy. Jednocześnie owoce morza nadają mu wykwintnego charakteru, dlatego będzie odpowiedni także na oficjalną kolację.

Czytaj dalej »

Proteinowy sernik - dietetyczny, łatwy w wykonaniu i pyszny!

Dziś przepis na zdrową i szybką przekąskę. Sernik z wiśniami jest wyjątkowo łatwy w wykonaniu. A jak wiadomo, sernik jest najlepszy na zimno!

Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis i przepisy - idealne dla zabieganych #4


Dziś przygotowałam dla Was kolejne już menu na przyszły tydzień. Przy każdym dniu oraz potrawie znajdziecie orientacyjną wartość kaloryczną. Całodzienny bilans oscyluje wokół 1500 kcal. Jeśli chcecie wiedzieć ile sami powinniście jeść, polecam wpis o liczeniu zapotrzebowania energetycznego TUTAJ. W zależności od wyniku oraz tego, co chcecie osiągnąć, wystarczy jedynie zwiększyć główne posiłki. Możecie traktować także jadłospis jako inspirację w swojej kuchni. Dajcie znać, czy Wam odpowiada!

Czytaj dalej »

Schab grillowany

Dziś pomysł na danie będące lżejszą alternaty
wą dla schaboszczaka. Wbrew pozorom jest od niego także zdecydowanie łatwiejsze w wykonaniu.


Czytaj dalej »

Pomysły na imprezowe przekąski

Organizujecie imprezę lub spotkanie w gronie rodziny bądź znajomych?
 Co podać na taką okazję? Przygotowałam dla Was kilka propozycji.

Czytaj dalej »

Ciasto 3-bit - pyszny deser bez pieczenia

Dziś przepis na nieco mniej dietetyczną opcję. Ciasto 3-bit jest smaczne, a jednocześnie proste w wykonaniu. Nie wymaga ani wielu składników, ani pieczenia, a i tak nie znam osoby, która by go nie lubiła.

 
Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis i przepisy - idealne dla zabieganych #3

Zgodnie z obietnicą przygotowałam dla Was kolejny jadłospis na cały przyszły tydzień. Przed Wami weekend na uzupełnienie zapasów w kuchni i ruszamy od poniedziałku. Poprzednie menu znajdziecie TUTAJ.

Czytaj dalej »

Spaghetti - gotowe w 20 minut


Macie czasem tak, że wracacie do domu zmęczeni i głodni, a jedyny obiad na jaki możecie liczyć musicie zrobić sobie sami? Nie warto sięgać wtedy po szybkie zapychacze. Wystarczy niecałe 20 minut, aby wyczarować pyszny makaron po bolońsku. Jest prosty w przygotowaniu i bardzo smaczny. Sprawdzi się zatem nie tylko w przypadku awaryjnego obiadu, ale także i zaplanowanej kolacji.

Czytaj dalej »

Rodzaje herbaty - właściwości, czym się różnią?


Picie herbaty to nasz sport narodowy. Towarzyszy nam przy niemal każdym posiłku, a także bez konkretnej okazji. Statystycznie to nasz ulubiony napój. Na rynku dostępnych jest jej wiele rodzajów. Czym się różnią?
Czytaj dalej »

Gofry bez mleka

W ramach noworocznego śniadania moja przyjaciółka przygotowała dla mnie przepyszne gofry. Specjalne ze względu na mnie tradycyjny przepis został zmodyfikowany. W ten sposób powstały genialne bezmleczne gofry. Nie byłabym sobą, gdybym nie podzieliła się z Wami przepisem na nie.


Czytaj dalej »

Cele na 2016 rok - lista postanowień - gotowe do druku grafiki

Niedawno pisałam o tym, jak formułować i swoje postanowienia i co zrobić, aby w nich wytrwać (TUTAJ). Jedną z istotnych rzeczy, na jakie zwróciłam uwagę było wypisanie swoich celów, a także podzielenie ich na etapy. Dlatego dziś przygotowałam gotowe do druku grafiki z listą zadań na nowy rok. Jest to uzupełnienie moich rad, a także mała pomoc dla Was.


Czytaj dalej »

Tygodniowe menu 1500 kcal - jadłospis i przepisy na 7 dni - idealne dla zabieganych #2


Jeśli wśród Waszych postanowień znalazła się dieta, ten post jest dla Was idealny. Jeśli jednak szukacie tylko inspiracji do zdrowego odżywiania, także warto przejrzeć jadłospis na cały tydzień, który dla Was przygotowałam. Zapraszam!

Poprzednie menu znajdziecie TUTAJ
Czytaj dalej »
Copyright © 2014 my healthy style , Blogger