Kawa

Dziś coś, bez czego nie wyobrażam sobie każdego dnia i dla odmiany nie jest to jedzenie.



Czytaj dalej »

Lekka pasta jajeczna

Poranki nie są już tak chłodne jak w zimie, dlatego coraz częściej urozmaicam moje śniadania kanapkami zamiast ciepłej owsianki. Niedawno pokazywałam Wam TUTAJ pastę z makrelą. Tym razem pomysł na bardzo prostą w wykonaniu lekką pastę jajeczną, która może być dodatkiem do pieczywa zarówno rano, jak i wieczorem.


Czytaj dalej »

Mój zegarek biegowy - Garmin Forerunner 220 - recenzja i opinia

Wielokrotnie dostawałam od Was pytania o zegarek, którego używam do biegania. Pora powiedzieć o nim parę słów i odpowiedzieć na Wasze pytania.

źródło: garmin.com



Czytaj dalej »

Gotowy jadłospis 1500 kcal - idealny dla zabieganych #2

Witam serdecznie!
Po tym, jak niedawno opisałam zalety planowania posiłków (TUTAJ) zobowiązałam się do przygotowania dla Was przykładowych jadłospisów.
Ostatnie gotowe menu okazało się bardzo pomocne dla wielu osób i prosiliście o kolejne propozycje. Oto i kolejny z cyklu 1500 kcal. Poprzedni znajdziecie TUTAJ.

Do każdego z posiłków dołączyłam przepis oraz informację o wartościach odżywczych.
Zapraszam!



Czytaj dalej »

Czy herbata z cytryną rzeczywiście jest dobra na przeziębienie?

Gdy tylko dopada nas katar i złe samopoczucie, zaczynamy leczyć się domowymi sposobami.
Sezon przeziębieniowy jeszcze nie przygasł, chciałam zatem rozwiać bardzo powszechny pogląd na temat herbaty z cytryną jako lekarstwa.



Czytaj dalej »

Organizacja czasu - jak stworzyć i uporządkować plan dnia, zaoszczędzić cenne godziny i ułatwić sobie życie?

Niedawno opisywałam Wam TUTAJ o zalety i wady planowania posiłków. To niewielki wycinek tego, jak można ułatwić sobie funkcjonowanie. Jestem typem osoby, która lubi wiedzieć wszystko z wyprzedzeniem. Wiadomo, są rzeczy nieprzewidywalne, zwłaszcza gdy współpracujesz z innymi. Niemniej jednak w natłoku obowiązków warto wypracować sobie schemat działania - to naprawdę upraszcza każdą czynność.

Czytaj dalej »

Ile kalorii spala taniec? Mój mały eksperyment!

Od dłuższego czasu bacznie obserwuję nie tylko to, co znajduje się na moim talerzu, ale i różne formy aktywności fizycznej, jakie podejmuje.

Biorąc pod uwagę treningi zaczęłam zastanawiać się, czy powinnam wliczać do nich zajęcia z tańca. W związku z tym przeprowadziłam w ostatnim tygodniu mały eksperyment.


Czytaj dalej »

Gotowy jadłospis 1500 kcal - rozpisane posiłki i przepisy, idealny dla zabieganych!

Niedawno pisałam TUTAJ o zaletach planowania posiłków. Wasze zdania co do tego, czy ustalać jadłospis z wyprzedzeniem, czy nie były podzielone. Niemniej jednak wiele osób prosiło mnie o przykładowy jadłospis.



Wybrałam wartość 1500 kcal. Sama zwykle jem więcej, dla mnie to wartość adekwatna, gdy chcę zgubić nieco ciałka. Podobnie i dla Was - menu jest tak skonstruowane, że w razie potrzeb wystarczy po prostu zwiększyć porcję. Pod każdym posiłkiem podałam jego ładunek energetyczny oraz zawartość składników pokarmowych.

Jak już pisałam, nie chodzi o to aby ślepo podążać za planem i odmierzać wszystko co do grama. Dostosujcie go do własnych upodobań. Bazowałam na tym, co sama jadłam w ostatnich dniach oraz jakie przepisy dotychczas opublikowałam. Na razie jest to menu na jeden dzień. Dajcie znać, czy chcecie więcej i czy taka forma Wam odpowiada.
Czytaj dalej »

Domowy rosół - lekarstwo na wszystko, w tym przeziębienie!

Czy Wasze Mamy też święcie wierzą w magiczną moc zup? 

Już niejednokrotnie spotkałam się z przekonaniem, że dobra gorąca zupa wyleczy wszystko od przeziębienia przez kaca, depresję i całe zło tego świata. Jest w tym sporo prawdy, ponieważ każda zupa przygotowana na wywarze z mięsa i warzywach zawiera wiele substancji odżywczych. Myślę, że połowa sukcesu to działanie składników, a połowa to wiara w ich moc. Sezon przeziębieniowy trwa w najlepsze, więc warto wypróbować każdego sposobu. 

Dziś proponuję domowy rosół. Dobry zarówno na niedzielny obiad, jak i kataklizm w postaci epidemii przeziębienia.


Czytaj dalej »

Bieganie z telefonem czy bez - co wybrać?

Sezon biegowy trwa dla mnie cały rok. W związku z tym, po jakimś czasie zaczęłam rozważać inwestycję w bardziej profesjonalny sprzęt do monitorowania aniżeli aplikacja w telefonie. Tu narodził się problem, czy nadal biegać z telefonem, czy zostawiać go w domu na czas przebieżek?

Czytaj dalej »

Tortilla ze szpinakiem i tuńczykiem

Jak w jednej porcji zbilansować odpowiednie ilości białka, węglowodanów złożonych oraz warzyw? Na pozór zadanie niekoniecznie niemożliwe, lecz czasochłonne. Nic bardziej mylnego! Oto przepis na tortillę ze szpinakiem i tuńczykiem - danie, które łączy w sobie wszystkie cenne składniki, a do tego jest ekspresowe w wykonaniu. Jest jednak jeden warunek - musicie lubić szpinak.



Czytaj dalej »

Gotowy jadłospis - czy warto planować menu?

Przeważająca większość moich wpisów to przepisy na różne zdrowe potrawy. Mając taką bazę jest się już o krok od pełnego jadłospisu. 



Czytaj dalej »

Owocowe smoothie - bomba witaminowa na jesienną chandrę

W poprzednich wpisach zachwalałam Wam mój niedawny nabytek, czyli blender z wbudowaną butelką. Niby nic skomplikowanego, a sprzęt wcale nie firmowy, bo nabyty w supermarkecie, lecz zmiana w kuchni jest dla mnie diametralna. Wcześniej przygotowanie soku czy koktajlu było u mnie świętem, a teraz robię to niemal każdego dnia. Jako że powoli zaczyna się sezon przeziębieniowy, dziś przepis na wieloowocowe smoothie pełne witamin i składników odżywczych.

Czytaj dalej »

Faszerowana cukinia


Już dawno nie było żadnego przepisu na danie obiadowe, dlatego dziś dla urozmaicenia napiszę, jak szybko przygotować cukinię i to nie byle jaką, bo faszerowaną! To idealne, kompromisowe danie, jeśli każdy lubi co innego - mięso, warzywa, na ciepło lub na zimno - dla każdego coś dobrego.
Czytaj dalej »
Copyright © 2014 my healthy style , Blogger