Co siedzi w awokado?

W moim menu na fb już parokrotnie pojawiało się awokado. Dziś chciałabym przybliżyć Wam nieco faktów na temat tego nietypowego owocu. Co takiego siedzi w awokado? - Samo zdrowie! Nieco konkretniej:




1. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli NNKT. Wśród nich głównie kwasy omega-3. O ich zbawiennym wpływie na pracę mózgu oraz ochronnym działaniu na układ krążenia słyszał niemal każdy, nie będę Was zanudzać powielaniem informacji. Tak czy siak awokado to świetne ich źródło.

2. Witamina E, czyli witamina młodości lub płodności. Naturalny przeciwutleniacz chroniący nasza komórki przed starzeniem się. Warto pamiętać, że witaminy A, D, E i K są rozpuszczalne w tłuszczach, dlatego przyswajamy je tylko z pokarmami, które zawierają tłuszcze. Połączenie NNKT i witaminy E w awokado to istny eliksir młodości.



3. Poza kwasami tłuszczowymi w awokado znajdziemy także beta-sitosterol. Jest to składnik roślinny, który pomaga w obniżaniu cholesterolu LDL („złego”).

4. Kwas foliowy to cenna substancja także występująca w awokado. Jest to szczególnie ważne dla kobiet w ciąży, ale i przed, ponieważ niedobory kwasu foliowego skutkują wadami rozwojowymi płodu. Niedobory powinny być uzupełniane jeszcze przed rozpoczęciem ciąży, a że w życiu różnie to bywa, przyjmuje się, że każda kobieta w wieku rozrodczym powinna dbać, aby takich niedoborów nie mieć, tak na wszelki wypadek :)

5. Luteina – kolejny eliksir młodości, tym razem dla naszych oczu. Dzięki niej dłużej zachowamy ostrość widzenia.

6. Enzymy i składniki zawarte w awokado wspomagają także trawienie oraz chronią przed stanami zapalnymi żołądka. To z kolei ułatwia przyswajanie wszystkich wcześniej opisanych składników.

Jak widać awokado to genialna mieszanka substancji odżywczych, które świetnie działają na różne części naszego organizmu.

Nie pozostaje nic innego jak biec do sklepu, kupić ten zielony owoc i rozkoszować się jego cudownym działaniem!

11 komentarzy:

  1. Wiem jedno - przez Ciebie będę gruba, bo ciągle robię te dania co pokazujesz ;/ :( Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady, wszystko z umiarem i będzie dobrze :)

      Usuń
  2. Staram się, żeby awokado gościło na moim stole, ale raczej dlatego, że wiem jak dobrze działa, a nie z powodu walorów smakowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda, ale jako składnik na przykład sałatki sprawdzi się świetnie.

      Usuń
  3. nie znam się na tym, ale co polecisz zjem a jak co to wybiegam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O awokado czytałam już wiele dobrego, nawet dwa razy go próbowałam, ale jakoś smakowo mi nie podchodzi. Może źle je przyrządzam? Może nie umiem trafić w moment, w którym nie jest ani niedojrzałe, ani przejrzałe? :D Także albo mam do awokado pecha, albo po prostu go nie polubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowo jest rzeczywiście raczej mdłe. Najlepiej skropić je cytryną lub wrzucić do sałatki.

      Usuń
  5. Uwielbiam awokado :) Dorzucam je do sałatek, robię pastę na kanapki, robię z nim jajka i wiele innych... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Nie pomyślałam żeby łączyć je z jajkami, ale z pewnością spróbuję.

      Usuń

Każdy komentarz to dla mnie nagroda i mobilizacja do dalszego pisania. Dzielcie się swoimi wrażeniami i przemyśleniami, chętnie wysłucham też Waszych uwag i sugestii, to miejsce tworzę dla Was!

Copyright © 2014 my healthy style , Blogger